Privacybeleid Suniverse B.V.
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je natuurlijk geen pottenkijkers die met jouw persoonsgegevens aan de haal gaan. Gelijk heb je.
We vragen wel gegevens van je op zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat jouw rechten zijn, wie toegang heeft tot je data en hoe lang we je gegevens bewaren.
Voor onze financiële services houden wij ons aan de regels rondom privacy en aan de regels van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Je kunt informatie over onze financiële dienstverlening en procedures overzichtelijk vinden op deze pagina.
Welke persoonsgegevens
We verwerken de volgende persoonsgegevens:
- NAWTE gegevens;
- Gegevens omtrent de woonsituatie (aantal personen huishouden, type woning, bouwjaar woning)
- Specifieke product- en prestatiegegevens (merk, type, bouwjaar, eventueel verbruik & opbrengst).
- Montage en installatiegegevens
- Betaalgegevens
- Gegevens benodigd voor btw- of subsidieaanvraag
- Gegevens benodigd financieel advies of bemiddeling
Wij verkrijgen jouw persoonsgegevens via online formulieren, telefonisch, per e-mail, via een huisbezoek of geautomatiseerd via de geïnstalleerde apparatuur in jouw woning.
Juridische gronden
Volgens de privacywetgeving benoemen we voor welke doeleinden en op welke ‘juridische gronden’ we jouw gegevens gebruiken. We hebben gegevens nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Suniverse B.V., zoals jouw aankoop van een product of jouw recht op garantie. Dit is het geval bij:
- Bestellen & pre-order
- Bezorging
- Installatie
- Retour & reparatie
- Contact met onze klantenservice
- Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
- Contact met onze klantenservice
- Bezoek van deze website
- Account
- Nieuwsbrief & e-mail
- Persoonlijk advies
- Acties
- Social media
- Monitoring van energiesystemen
- Service en beheer
Op basis van geanonimiseerde data doen wij onderzoek naar trends om Nederland zo snel mogelijk te kunnen verduurzamen.
Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. ‘Oost west, thuis best: daarom slaan we je gegevens waar mogelijk op binnen de Europese Unie.
Gegevens van Enphase micro-omvormers staan op servers in de Verenigde Staten omdat fabrikant Enphase daar gevestigd is.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
We geven jouw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, installateurs, leveranciers, servicemonteurs, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte jouw bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een servicemonteur bij je thuis langskomt als dat nodig is. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot jouw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om je een dienst te leveren namens Suniverse B.V.. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Sowieso bewaren we jouw gegevens alleen in de best beveiligde Europese databases. Of we gebruiken jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor marketinganalyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.
Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden de volgende termijnen aan:
- Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we jouw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van jouw aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld de garantie verloopt.
- Als je jouw product door Suniverse B.V. laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
- Wanneer je een servicecontract of monitoringcontract bij ons hebt afgenomen, bewaren we jouw gegevens gedurende de looptijd van deze overeenkomst tot 7 jaar daarna. Na die periode gebruiken we geanonimiseerde gegevens voor interne rapportages.
- Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
- Als wij je hebben geadviseerd over een financieringsproduct of hierbij hebben bemiddeld bewaren we je gegevens gedurende de looptijd van dit product en zeven jaar na beëindiging hiervan.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je in via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.
We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.
Jouw rechten
Je hebt het recht om ons te verzoeken om inzage in jouw gegevens. Indien de gegevens onjuist, onvolledig of niet relevant zijn heb je het recht om wijziging of aanvulling ervan te verzoeken. Ook heb je het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking en om ons te verzoeken om de gegevens te wissen.
Voor zover de verwerking is gebaseerd op jouw toestemming, heb je te allen tijde het recht om de toestemming in te trekken. Intrekking doet geen afbreuk aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan.
Indien je gebruik wilt maken van jouw hiervoor genoemde rechten kunt je contact met ons opnemen via de onder het volgende kopje genoemde contactgegevens. We nemen een besluit op jouw verzoek binnen vier weken.
Je hebt daarnaast het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit. De bevoegde toezichthoudende autoriteit is de Autoriteit Persoonsgegevens (www.autoriteitpersoonsgegevens.nl).
Heb je vragen of klachten?
Je kunt ons altijd bellen of mailen met een klacht. Bel 088 - 244 0880 of mail enecoduurzaamwonen@suniverse.nl
Wie is verantwoordelijk voor jouw gegevens?
Suniverse B.V.
Bos en Lommerplein 270-300
1055RW Amsterdam
KvK-nummer: 34352918
Btw-nummer: NL821095845B01